Rabu, 29 April 2009

NYARIS KENA PUKAU!!!!

Petang ni aku pergi bank, bayar bill credit card di Bangsar. Pergi cari parking masuk bank, dan buat transaksi duit melalui cash deposit. Selesai terus keluar dan menghala ke tempat parking balik. Macam biasa jalan letih lesu di petang kala nie. Sampai di tempat parking aku disapa satu mamat nie....kurus, gelap dan mata merah. Percakapan slang Indonesia " Encik tahu di mana kedai nombor"...aku rasa macam tak sedap hati. Jawap cepat start enjin dan terus jalan. "Maaf, saya tak tahu, cuba tanya mamat sana tu"....sambil terus bergerak.
Dalam hati dah start baca ayat kursi dan 3 kul. Terasa seram sejuk juga. Alhamdulillah semuanya ok.
Pada perkiraan aku, faktor yang menyelamatkan aku.Pertama ingat Allah dan zikrullah. Kedua belum ada sentuhan (tak sempat berjabat tangan lagi). Ketiga cabut cepat dari tempat kejadian. Keempat memang tengah takda duit dan Kelima Allah menentukan segalanya. Kalau dah ditentukan Allah kita ditimpa musibah, walau macaman berhati-hati pun tetap akan kena.
Yang penting kena selalu ingat kepadanya...Alhamdulillah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan